Etiketler

Geçtiğimiz günlerde bir toplantıda konuşma yapan, sağlıklı ve keyifli bir yaşama dair ip uçları veren İç Hastalıkları Uzmanı Dr. İsmail Eren’den edindiğim bilgiler:

1- Sabah kahvaltısı karbonhidrat ağırlıklı olmalı. Gece glikoz sıfırlandığından vücut, sabah saatlerinde karbonhidrat ihtiyacı duyuyor.

2-Öğlen protein alınmalı. Bunun yüzde 60’ı hayvansal, yüzde 40’ı ise bitkisel olabilir.

3- Akşam çorba, salata ve meyve tüketilmeli.

4- Yemek sırasında su içmeyin. Hazım için aktive edilen asit seviyesini düşürmeyin. Yemek öncesinde su içebilirsiniz. Yemekten ise yaklaşık 1 saat sonra su serbest.

Sektörün Kurbanı Olmayın! Ek Vitamine Gerek Yok

Günde 1 domates ve salatalık günlük C vitamini ihtiyacını karşılıyor. Gıdalardan vitamin ihtiyacınızı temin edebilirsiniz.

10:30’da Yatakta Olun!

Özellikle stresin tetiklediği Alzheimer illetinden uzak kalmak için pek çoğumuz için komik bir saat olsa da 10:30 – 11:00 gibi yatakta olun. Yatak odasının salt seks ve uyku için kullanılması gerekliliğini belirten Eren, kitap okumak, telefonla konuşmak ya TV izlemek gibi faaliyetlerin yatak odası dışında yapılmasını öneriyor.

Metabolİzma Hızını Ölçmek için Pratik Bir Yol

Eren, akşam tuvalet sonrası yatmadan önce tartının gösterdiği sonuç ile sabah ilk uyanıldığında yine tuvalet sonrası tartının gösterdiği sonuç arasındaki farkın metabolizma hızının bir göstergesi olduğunu söylüyor.

Yazan: Özlem Duygu Çil