Etiketler

,

6 yıl sonra eski defterlerimi karıştırırken buldum yazdığım satırları… Arayışın hiç de sonlanmadığına kanıt teşkil ediyorlar.

Yüce Gök’e seslenirken aslında bana kulak vermesini istediğim içimdeki BEN.

Beni Yavaşlat, Tanrım!

Yüreğimin atışlarını düşüncemin sakinliğiyle rahatlat.
Zamanın sonsuz görüntüsüyle hızımı azalt,
Bana, güncel kargaşanın ortasında,
Tepelerin ölümsüz sakinliğini ver…

Bir çiçeğe bakmayı,
Eski bir dostla sohbet etmeyi ya da yeni bir dost edinmeyi;
Yolunu kaybetmiş bir köpeği okşamayı;
Ağ yapan bir örümceği izlemeyi;
Bir çocuğa gülümsemeyi;
Kitaptan bir kaç satır okumayı – ve –
Yarışın daima daha çok hız olmadığını anımsat bana her gün

Yavaşlat Beni TANRIM

Ve bana ilham ver
Köklerimi,
Yaşamın katlanılan değerler toprağının
Derinliğine göndermek,
Kaderimdeki yıldızlara doğru- Daha çok-büyüyebilmek için

Bu harika satırları yazan Wilfred Peterson’un ardından ben de BANA sesleniyorum kendi kelimelerimle…

– Yavaşlat Beni Tanrım
Pişmanlıklardan beni uzak tut,
Yapılan hiçbir haksızlığın evrenin hafızasından silinmediğini hatırlat bana
Hatırlat ki hep adaletin sevgili dostu olayım

– Yavaşlat Beni Tanrım
Günlük yaşamın kargaşası, kendini Tanrı sanan bir takım basiretsizlere inat
Beni kadife kaplı demirden bir yumruk yap

– Yavaşlat Beni Tanrım
Romantik hayallerin, yapmacık çıkarcı sevgilerin çekiminden koru beni
Milyarcası beni sevmese bile sadece senin sevdiklerinin sevgilisi kıl beni

– Yavaşlat Beni Tanrım
Kim bilir kaç kez kör cehaletimden kalplerinde yara açtıklarımdan uygun bulduklarınla yeniden barıştır beni
Sürüden ayır beni,
Tek güvendiğim sensin
Sadece güzellikle büyüt beni

-Yavaşlat Beni Tanrım
Neden geldimse buraya
Ona uygun yaşat beni
Ben yeni dünyama yol alırken hafızalarda iyi kıl beni

– Yavaşlat Beni Tanrım
Cesaretle hizmet eden yap beni
Dalkavukluktan tiksinen bil beni
Ne olursa olsun BEN bilsinler beni
Sadece güç aldığım senin yenilmezliğin olsun
Sende buharlaşırken kendini aşan yap beni

Bu satırları okuyup da iç geçirenlere de ver bu sevgini
Dalga geçip anlamayan beyinsizlere de sen zaten yaparsın bildiğini
Seni tanımayanlara ise olsun, yine tanıt kendini

Bilsinler ki seni
Tapmasınlar paraya, kadınlara, zenginlere, güzellere, güce, mülke, kariyere
Sadece senden istesinler ki elleri saldırmasın başkalarının kazandığına
İnsanız zaten zaaflıyız
Daha da azıp coşmasın şeytansı taraflarımız

Yazan: Özlem Duygu Çil